Кабінет страхувальника на вебпорталі працює в режимі реального часу

Законодавча база

На виконання постанови Уряду від 05.06.2024 № 650 “Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану” Пенсійним фондом України забезпечено інформаційну взаємодію між реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (РЗО) та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

Відтепер роботодавці, а саме: органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України мають можливість у режимі реального часу подавати відомості про прийняття працівника на роботу, його переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, тимчасове припинення / відновлення дії трудового договору.  При цьому наголошуємо, що Пенсійний фонд України не має повноважень визначати статус страхувальників, які відповідають наведеним вище умовам.

Також звертаємо увагу, що відомості про трудові відносини з працівниками, що мали місце в період з дати набрання чинності постанови Уряду № 650 (з 08.06.2024), роботодавці мають можливість подати до 01.08.2024 — дати завершення апробації запровадженого на вебпорталі в кабінеті страхувальника відповідного сервісу.

Починаючи з 01.08.2024 відомості про зміни в трудових відносинах можливо буде подати не пізніше ніж протягом наступного дня після настання відповідних змін у трудових відносинах.

Для подання відомостей через кабінет страхувальника пункт меню “Комунікації з ПФУ” доповнено опцією “Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)” / “Повідомлення про зміни в трудових відносинах”.

Крім того, засобами оновленого кабінету страхувальника роботодавець отримав можливість одержувати інформацію з РЗО про: осіб, які на момент формування запиту перебувають у трудових відносинах з роботодавцем – пункт меню “Комунікації з ПФУ” / “Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)” / “Запит на отримання переліку осіб, працюючих у страхувальника”; особу, за період перебування у трудових відносинах з роботодавцем (інформація формується за періоди починаючи з 2011 року) – пункт меню “Комунікації з ПФУ” / “Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)” / “Запит на отримання інформації про трудові відносини по особі”.

Водночас нагадуємо, що страхувальник в особистому кабінеті за допомогою пункту меню “Користувачі кабінету страхувальника” має можливість шляхом доповнення підтримувати в актуальному стані дані про уповноважених спеціалістів, яким надається право перегляду та введення відомостей про трудові відносини працівників. Уповноважений спеціаліст, який має КЕП службової особи юридичної особи (керівник, головний бухгалтер, спеціаліст кадрової служби), в якому прописано його РНОКПП та код ЄДРПОУ роботодавця, зможе увійти в кабінет страхувальника, переглянути відомості про трудові відносини працівників та ввести нові.

 

Володимир Іщенко, начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області

Прочитано 5 раз